Az alábbiakban tanácsokat és tippeket talál a robotporszívójához:
Általános követelmények | A porszívó párosítása | Tanácsok és tippek, problémák | Letöltések |
Általános követelmények
Az alkalmazás kizárólag Android 8.0 vagy újabb, illetve iOS 11.0 vagy újabb operációs rendszerű mobiltelefonokra készült. Ahhoz, hogy az alkalmazás összes funkcióját teljes mértékben kihasználhassa és helyesen értelmezze, kérjük, először alaposan tanulmányozza át az alkalmazás használati útmutatóját: ETA SMART.
Wifi hálózati követelmények
- 2,4 GHz (a porszívózott terület megfelelő lefedettségével)
- WPA1 és WPA2 biztonság (ajánlott a WPA2)
- A porszívó egyszerre csak egy WiFi hálózathoz (SSID-hez) csatlakoztatható és használható
-
Ha nem biztos benne, hogy az Ön routere megfelel-e a fenti követelményeknek, kérjük, vegye fel a kapcsolatot hálózati rendszergazdájával
Lehet használni a porszívót alkalmazás nélkül is?
Igen. Azonban csak olyan módban, ahol kizárólag egyféle takarítási mód (automatikus takarítás) érhető el. A teljes funkcionalitás kihasználásához javasoljuk a porszívó használatát az ETA SMART alkalmazással együtt.
A porszívó párosítása
A robotporszívó első Wi-Fi hálózathoz való párosításához használja az ETA SMART alkalmazás felhasználói útmutatóját, amely letölthető a „Letöltések” szekcióban. Mindig kövesse az ETA SMART alkalmazásban megjelenő lépéseket.
Alapvető követelmények:
- aktív otthoni Wi-Fi hálózat, amelynek jele elég erős;
- okoseszközön telepítve az ETA SMART alkalmazás;
- a porszívó akkumulátora kellően feltöltött (legalább 30%);
- kapcsolja be a porszívót, indítsa el az alkalmazást, majd az utasítások szerint hozza létre a felhasználói fiókot és végezze el a párosítást.
Hogyan járulhatok hozzá a sikeres párosításhoz?
- Csak olyan okoseszközt használjon, amely támogatott Android és iOS operációs rendszer-verzióval rendelkezik.
- Használjon jó minőségű Wi-Fi routert, amely otthonát biztonságosan és kellően erős jellel lefedi.
- A párosítás során tartsa okoseszközét közel a porszívóhoz (körülbelül 2 méteres távolságon belül).
Ha bármilyen probléma merül fel a párosítással kapcsolatban, kérjük, figyeljen a következőkre:
- Ellenőrizze, hogy a porszívó a Wi-Fi jel hatósugarán belül van-e;
- A Wi-Fi hálózat neve (SSID) kizárólag az a–z és 0–9 karaktereket tartalmazhatja (ne használjon ékezetes betűket, valamint "_" , "-", "*", "@", "+", "-" vagy szóköz karaktereket!). Ugyanezek a szabályok érvényesek a jelszóra is;
- Ha a router két frekvencián működik (2,4 GHz és 5 GHz), a párosítás idejére ajánlott a 5 GHz-es hálózatot kikapcsolni (a párosítás után újra bekapcsolhatja). A porszívót kizárólag 2,4 GHz-es Wi-Fi hálózatra lehet párosítani.;
- Bizonyos telefonon futó programok (pl. VPN, tűzfal stb.) megzavarhatják a porszívó és a telefon közötti kommunikációt. A párosítás idejére ezeket kapcsolja ki;
- Ellenőrizze, hogy a porszívó akkumulátora legalább 30%-ban fel van-e töltve;
- Próbálja meg a párosítást egy másik telefonnal, ezzel kizárhatja a telefonban lévő hibát;
- Hozzon létre új felhasználói fiókot, hogy kizárja a hibás fiókaktiválás lehetőségét;
- Ellenőrizze, hogy a Wi-Fi hálózat beállításai és az okoseszköz operációs rendszere megfelelnek-e a követelményeknek;
- Győződjön meg róla, hogy a párosításkor a telefon ugyanahhoz a Wi-Fi hálózathoz (ugyanahhoz az SSID-hez) csatlakozik, amelyhez a porszívót is párosítani szeretné;
- Ha lehetséges, próbálja meg újraindítani a Wi-Fi routert is.
Duális Wifi hálózat:
Ha otthonában olyan okos WIFI router van, amely automatikusan váltogatja a hálózati frekvenciát 2,4 GHz és 5 GHz között (ugyanazon SSID név alatt), előfordulhatnak problémák a párosítás során, vagy az internetkapcsolat megszakadhat használat közben. Ha ilyen problémák lépnek fel, javasoljuk, hogy állítsa be a routert úgy, hogy két külön frekvenciát sugározzon (két külön SSID névvel), egyet 2,4 GHz-en, a másikat 5 GHz-en. A porszívót kizárólag a 2,4 GHz-es hálózatra csatlakoztassa.
Ez a beállítás általában a WIFI router adminisztrációs felületén végezhető el. Ha nem tudja ezt maga megváltoztatni, forduljon hálózati rendszergazdához vagy IT szakemberhez.
A porszívó többfelhasználós vezérléséhez az alábbi lépéseket kövesse:
- Minden felhasználónak saját fiókot kell létrehoznia az ETA SMART alkalmazásban;
- Az a felhasználó, aki először párosította a telefonját a porszívóval, az lesz az adminisztrátor, és neki van lehetősége megosztani a porszívót más felhasználókkal;
- Az adminisztrátornak nagyobb jogosultságai vannak a porszívó irányításában, mint azoknak a felhasználóknak, akikkel megosztja a készüléket.
Tanácsok és tippek, problémák
Tanácsok és tippek
Rendelkezik a porszívó RESET funkcióval a különféle problémák elhárítására?
Igen, a gyári beállítások visszaállításához tartsa lenyomva az A7 jelű gombot (a dokkolóállomáshoz való visszatérés gombja) körülbelül 5 másodpercig. A hangjelzés után ismételje meg a műveletet (ismét tartsa lenyomva a gombot 5 másodpercig). Ez az eljárás segíthet néhány általános hiba és probléma megoldásában.
Az egyes meghatározott zónák átfedhetik egymást?
Igen.
A térkép első létrehozása
Az első térképezést figyelmesen kísérje figyelemmel és győződjön meg arról, hogy minden akadály el van távolítva (ajtók nyitva, padló rendben stb.). Így elkerülhetők az esetleges problémák és hibák a létrehozott térképen.
A térkép készítéséhez használja a gyors térképkészítés funkciót, amikor a porszívó nem takarít, hanem először feltérképezi a rendelkezésre álló területet, majd visszatér a dokkolóállomáshoz. Ezután létrehozza a térképet, felosztja azt különálló helyiségekre, és színekkel különbözteti meg azokat.
Elnevezhetem-e tetszőlegesen a meghatározott zónákat?
Igen, választhat néhány előre beállított zónanévből, vagy létrehozhat saját egyedi nevet is.
Miért törlődik a térkép?
- A porszívó nem kezdett el takarítani azzal, hogy elindult a dokkoló állomásról;
- Megváltozott a dokkoló állomás környezetében a tér (pl. áthelyezték a dokkoló állomást, a bútort, leguggoltak a porszívó elé, elhelyeztek egy dobozt stb.).
Problémák
Ha hibaüzenet jelenik meg az alkalmazásban (a porszívó pirosan világít), ellenőrizze a porszívó adott alkatrészét, és tisztítsa meg a használati útmutató utasításai szerint.
A lehetséges hibaüzenetek köre:
- LIDAR (a porszívó felső részében található lézer modul). A modulnak a burkolat alatt 360°-ban könnyen el kell tudnia fordulni. Ebben a részben lehetnek például összegabalyodott hajszálak, szőrök, növények levelei stb. Győződjön meg róla, hogy a rész szabad, és semmi nem akadályozza. Tisztításhoz használhat például csipeszt (a LIDAR modul nem szerelhető ki).
- VENTILÁTOR (szívás hiba – szervizbe kell vinni)
- KEREKEK (távolítsa el az esetleges összegabalyodott hajat vagy szőrt, amelyek akadályozhatják a mozgást; ha minden tiszta és szabadon mozog, szervizbe kell vinni)
- KEFÉK (itt is távolítsa el az összegabalyodott hajat vagy szőrt; ha minden tiszta és szabadon mozog, szervizbe kell vinni)
- ESÉSVÉDELMI ÉRZÉKELŐK (tisztítsa meg az érzékelőket; ha a probléma nem szennyeződésből ered, a robotot szervizben kell ellenőrizni)
- ELSŐ ÜTKÖZŐ (tisztítsa meg az érzékelőket, és ellenőrizze, hogy a teljes kerületen szabadon mozgatható-e – tehát hogy benyomható-e és nincs-e elakadva valamilyen tárgy miatt. Ha szabadon és egyenletesen mozog, és a hiba továbbra is fennáll, forduljon a szervizközponthoz)
A használati útmutatóban és a letöltések között további táblázatot talál a lehetséges problémákról.
Zavar a porszívó mozgásában
Ne ragasszon matricákat a porszívóra. Ezek a matricák negatívan befolyásolhatják a LIDAR érzékelőket.
Az alkalmazás elakad vagy „lefagy”.
Indítsa újra az alkalmazást, és magát a robotot. Ha ez nem segít, indítsa újra az okoseszközét is.
A porszívó mozgása az alkalmazásban "szaggatott" és hosszú a reakcióideje.
Ellenőrizze a WiFi hálózat jelerősségét és stabilitását. Lehetséges, hogy a porszívó olyan helyeken takarít, ahol nem elég erős a WiFi jel.
Az alkalmazás nem reagál semmire, pedig mindig is megfelelően működött. Hogyan oldható meg ez a probléma?
A helyzet valószínűleg valamilyen változás miatt áll fenn, amely a telefonján történt (például új alkalmazások telepítése, rendszerfrissítés stb.) vagy a WiFi hálózaton. Ha nem tudja megoldani a problémát a telefonján vagy a WiFi hálózaton végzett visszaállítással, akkor távolítsa el az ETA SMART alkalmazást, majd telepítse újra.
Ha az összes fent említett eljárás és tanács sikertelen, és kizárta a hibát a telefonján vagy a Wi-Fi hálózatán, kérjük, lépjen velünk kapcsolatba az alábbi email címen: info@eta.hu.
Letöltések
Az alábbiakban PDF formátumban találhatók használati útmutatók. Ezek letölthetők a www.eta.hu weboldalon, az adott porszívó aloldalán.
- Használati útmutató az ETA4239 Galaxo és ETA6239 Galaxo PRO porszívóhoz ITT
- Felhasználói kézikönyv az ETA SMART alkalmazáshoz ITT