Az alábbiakban tanácsokat és tippeket talál a készülékéhez.
| Általános követelmények | Eszköz párosítása | Tanácsok és tippek, problémák | Letöltések |
Általános követelmények
Az alkalmazás kizárólag Android 7.0 vagy újabb, valamint iOS 11.0 vagy újabb operációs rendszerrel rendelkező mobiltelefonokra készült. Ahhoz, hogy az alkalmazás minden funkcióját teljes mértékben kihasználhassa és helyesen megértse azokat, először alaposan tanulmányozza át az ETA SMART alkalmazás felhasználói kézikönyvét.
Követelmények a Wi-Fi hálózattal szemben
- Csak 2,4 GHz; az eszköz nem párosítható 5 GHz frekvenciájú Wi-Fi hálózattal!
- WPA1 és WPA2 biztonság (ajánlott a WPA2)
- Az eszköz egyszerre csak egy Wi-Fi hálózathoz (SSID) párosítható és használható
- Ha nem biztos benne, hogy a routere megfelel a fenti követelményeknek, lépjen kapcsolatba a hálózati rendszergazdával.
A készülék alkalmazás nélkül is használható?
Igen. Az alkalmazás csak okos távirányítóként szolgál. Azonban az eszköz alkalmazás nélkül is teljes értékű készülékként működik.
Eszköz párosítása
Az eszköz első Wi-Fi hálózathoz történő párosításához használja az ETA SMART alkalmazás FELHASZNÁLÓI KÉZIKÖNYVÉT, amelyet a „Letöltések” részben talál. Mindig kövesse az ETA SMART alkalmazásban megjelenő lépéseket.
Magában az alkalmazásban két lehetőség van a párosítási folyamat elvégzésére. Ajánlott a Bluetooth funkció aktiválása, így az alkalmazás a párosítás során automatikusan megtalálja az eszközt, ez gyorsítja a párosítási folyamatot.
Alapkövetelmények:
- Aktív otthoni Wi-Fi hálózat (2,4 GHz) megfelelő jelerősséggel
- Okoseszközön telepített ETA SMART alkalmazás
- Az eszköz bekapcsolása, az alkalmazás indítása, az utasítások szerint a felhasználói fiók létrehozása, majd a párosítás elvégzése
Hogyan járulhatok hozzá a sikeres párosításhoz?
- Csak olyan okoseszközöket használjon, amelyek támogatott Android és iOS verziókkal rendelkeznek
- Használjon minőségi Wi-Fi routert, amely megfelelő jelerősséggel lefedi az otthonát
- A párosítás során tartsa az okoseszközt a készülék közelében (kb. 2 méteres távolságon belül)
- Tartsa aktívan a Bluetooth-t (manuális módban a párosítás Bluetooth nélkül is lehetséges, de a Bluetooth használata gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a folyamatot)
Ha a párosítás során probléma merül fel, figyeljen a következőkre:
- Ellenőrizze, hogy az eszköz a Wi-Fi jel hatótávolságán belül van-e
- A Wi-Fi hálózat nevében (SSID) ajánlott az ’a-z’ és ’0-9’ karakterek használata (ne használjon ékezetes betűket és karaktereket, mint „_, -, *, @, +, - vagy szóköz”). Ugyanezek a szabályok érvényesek a jelszóra is
- Bizonyos programok (pl. VPN, tűzfal stb.), amelyek a telefonon futnak, zavarhatják az eszköz és a telefon közötti kommunikációt. A párosítás során ezeket a programokat kapcsolja ki
- Próbálja ki a párosítást egy másik telefonnal, így kizárható, hogy a probléma a telefonban van
- Ellenőrizze, hogy a Wi-Fi hálózat beállításai és az okoseszköz operációs rendszere megfelelnek-e a megadott követelményeknek
- Győződjön meg róla, hogy a párosítás során a telefon ugyanahhoz a Wi-Fi hálózathoz csatlakozik, amelyhez az eszközt párosítani szeretné (ugyanaz az SSID)
- Ha lehetséges, próbálja meg újraindítani a Wi-Fi routert is
Duális Wi-Fi hálózat:
- Ha otthonában olyan intelligens Wi-Fi router van, amely automatikusan váltja a hálózat frekvenciáját 2,4 GHz és 5 GHz között (ugyanazon SSID név alatt), előfordulhatnak problémák a párosítás során, vagy az internetkapcsolat megszakadhat a használat közben. Ilyen problémák esetén javasolt a routert úgy beállítani, hogy két külön frekvenciát sugározzon (két külön SSID névvel), egyet 2,4 GHz-en, a másikat 5 GHz-en.
- Ezt a beállítást általában a Wi-Fi router adminisztrációs felületén lehet módosítani. Ha ezt nem tudja saját maga megtenni, forduljon hálózati rendszergazdához vagy IT szakemberhez.
Ha az eszközt több felhasználó szeretné irányítani, járjon el a következőképpen:
- Minden felhasználónak saját fiókot kell létrehoznia az ETA SMART alkalmazásban
- Az a felhasználó, aki elsőként párosította a telefonját az eszközzel, lesz a rendszergazda, és ő tudja beállítani az eszköz megosztását más felhasználókkal
- A rendszergazdának nagyobb jogosultságai vannak az eszköz irányítására, mint azoknak a felhasználóknak, akikkel az eszközt megosztja
- A folyamat részletes leírása az alkalmazás használati útmutatójában található
Tanácsok, tippek, problémák
Tanácsok, tippek és megjegyzések:
- Az alkalmazásban kiadott parancs és az eszköz általi végrehajtás között kisebb késés előfordulhat. Ezért nem ajánlott a parancsokat ismételten és gyors egymásutánban kattintva küldeni – a parancs elküldése után mindig várja meg a végrehajtást.
- Ha csak a helyiséget és annak környezetét szeretné felmelegíteni, használja a hőmérséklet manuális beállítását. Ha a radiátort hosszabb időszakra vagy rendszeresen szeretné használni, ajánlott az alkalmazásban naptártervet beállítani, amelyben a naptári napokon belül meghatározhatók az egyes órákra vonatkozó beállítások.
- Az eszköz több felhasználó általi irányításához (pl. a háztartás tagjai által) az eszközt az első felhasználó megoszthatja a többi felhasználó ETA SMART fiókjával
- Egyszeri és időben korlátozott felfűtéshez használhatja az időzítő funkciót
- Az eszköz vagy az alkalmazás kijelzője csak a beállított hőmérsékletet mutatja, a mért hőmérsékletet nem. Az eszköz saját termosztáttal rendelkezik, amely szabályozza a működését, de ezek az értékek nem jelennek meg.
Problémák
Az alkalmazás lefagy vagy „megakad”.
Indítsa újra az alkalmazást, és ha ez nem segít, indítsa újra az okoseszközt is.
Az alkalmazás lassan reagál a felhasználó utasításaira és hosszú a válaszidő.
Ellenőrizze a Wi-Fi hálózat jelének erősségét és stabilitását. Ha a hiba nem Önöktől ered (pl. szerverkimaradás), akkor valószínűleg a Wi-Fi hálózat kapcsolatának megszakadása vagy minősége, illetve a telefonja okozza a problémát.
Az alkalmazás egyáltalán nem reagál, bár korábban mindig megfelelően működött. Hogyan lehet megoldani ezt a problémát?
A helyzet valószínűleg valamilyen változás következménye a telefonján (például új alkalmazások telepítése, rendszerfrissítés stb.) vagy a Wi-Fi hálózatban. Ha a problémát nem tudja megoldani a telefon vagy a Wi-Fi hálózat módosításainak visszaállításával, távolítsa el az ETA SMART alkalmazást, majd telepítse újra.
Ha a fenti lépések és tanácsok egyike sem vezet eredményre, és kizárta a hibát a telefonja vagy a Wi-Fi hálózat oldalán, vegye fel velünk a kapcsolatot a következő címen: info@eta.hu.
Letöltések
Az alábbiakban PDF formátumban érhetők el a használati útmutatók. Ezek letölthetők a www.eta.hu weboldalon, a radiátor aloldalán.