Az alábbiakban tanácsokat és tippeket talál a robotporszívójához:
Általános követelmények | A porszívó párosítása | Tanácsok és tippek, problémák | Letöltendő |
Általános követelmények
Az alkalmazás csak Android 7.0 vagy magasabb verziószámú és IOS 11.0 vagy magasabb verziószámú mobiltelefonokhoz használható. Ahhoz, hogy az alkalmazás összes funkcióját teljes mértékben kihasználhassa és megfelelően megértse, kérjük, először olvassa el figyelmesen az alkalmazás felhasználói útmutatóját: ETA SMART.
Wifi hálózati követelmények
- 2,4 GHz (a porszívózott terület megfelelő lefedettségével)
- WPA1 és WPA2 biztonság (a WPA2 ajánlott)
- a porszívó egyszerre csak egy Wifi hálózaton (SSID) párosítható és használható
- ha nem biztos benne, hogy a routerje megfelel-e a fenti követelményeknek, forduljon hálózati rendszergazdájához
Lehet használni a porszívót alkalmazás nélkül is?
Igen. Ahhoz, hogy a porszívó potenciálját teljes mértékben kihasználhassa, javasoljuk, hogy az ETA SMART alkalmazással együtt használja.
A porszívó párosítása
A robotporszívó és a WIFI hálózat első párosításához használja az ETA SMART ALKALMAZÁS HASZNÁLATI KÉZIKÖNYVÉT, amely a "Letöltendő” szekcióban megtalálható. Mindig kövesse az ETA SMART alkalmazás egyes lépéseit.
Az alapkövetelmény a következő:
- aktív otthoni Wifi hálózat elég erős jellel;
- ETA SMART alkalmazással telepített intelligens eszköz;
- a porszívó akkumulátorának kellő feltöltöttsége (legalább 35%);
- kapcsolja be a porszívót, indítsa el az alkalmazást, és kövesse az utasításokat a felhasználói fiók beállításához és magához a párosításhoz.
Hogyan járulhatok hozzá a sikeres párosításhoz?
- Csak az Android és IOS operációs rendszerek támogatott verzióival rendelkező smart eszközöket használjon.
- Használjon minőségi Wifi routert, amely elég erős jelével biztonságosan lefedi otthonát.
- A párosítás során tartsa smart készülékét a porszívó közelében (kb. 2 m-en belül).
Ha bármilyen probléma merül fel a párosítással kapcsolatban, kérjük, összpontosítson a következőkre:
- ellenőrizze, hogy a porszívó a Wifi jel hatótávolságán belül van-e;
- a Wifi hálózat nevében (SSID) CSAK az a-z és 0-9 karaktereket használhatja (ne használjon diakritikus és olyan karaktereket, mint "_, -, *, @, +, - vagy "szóköz"!). Ugyanezek a szabályok vonatkoznak a jelszóra is;
- ha a routerje támogatja a kettős frekvenciás működést (2,4 és 5 GHz), javasoljuk, hogy a párosításkor kapcsolja ki az 5 GHz-es hálózatot (ezt követően újra aktiválhatja). A porszívó csak 2,4 GHz-es Wifi hálózaton párosodik megbízhatóbban;
- a porszívó és a telefonja közötti kommunikációt zavarhatják egyes programok (pl. VPN, tűzfal stb.), amelyeket a telefonján használ. Kapcsolja ki ezeket a programokat a párosítási folyamathoz;
- ellenőrizze, hogy a porszívó akkumulátora legalább 35%-os feltöltöttségű-e;
- próbálja meg a párosítást egy másik telefonnal, hogy kizárja a problémát az adott telefonon;
- próbáljon meg új profilt létrehozni, hogy elkerülje a hibás profilaktiválás problémáját;
- ellenőrizze, hogy az intelligens eszköz Wifi hálózati beállításai és operációs rendszere megfelel-e a megadott követelményeknek;
- győződjön meg arról, hogy a párosításkor a telefonja ugyanahhoz a Wifi hálózathoz csatlakozik, amelyhez a porszívót párosítani szeretné (ugyanaz az SSID);
- ha lehetséges, próbálja meg újraindítani magát a Wifi routert.
Duális Wifi hálózat:
- Ha olyan intelligens WIFI-router van az otthonában, amely automatikusan váltogatja a hálózati frekvenciát a 2,4 GHz és az 5 GHz között (egyetlen SSID-hálózati néven belül), akkor működés közben problémák léphetnek fel a párosítással vagy az internetkapcsolat megszakításával. Ha előfordulnak ilyen problémák, javasoljuk, hogy állítsa át a routert úgy, hogy két külön frekvencián (SSID nevek) sugározzon, az egyik 2,4 GHz-en, a másik 5 GHz-en.
- Ez a beállítás általában a WIFI-router adminisztrációs felületén található. Ha ezt nem tudja saját maga megváltoztatni, forduljon hálózati rendszergazdájához vagy egy informatikai szakemberhez.
A porszívó többfelhasználós vezérléséhez az alábbi lépéseket kövesse:
- minden felhasználónak saját profilt kell létrehoznia az ETA SMART alkalmazásban;
- Az a felhasználó, aki először párosította mobiltelefonját a porszívóval, lesz a rendszergazda, és lehetősége van beállítani a porszívó más felhasználókkal való megosztását;
- a rendszergazdának több jogosultsága van a porszívó vezérlésére, mint azoknak a felhasználóknak, akikkel megosztja a porszívót.
A porszívó PÁROSÍTÁSA a töltőállomással
A robot gyárilag automatikusan párosításra kerül az állomással, vagy a folyamat automatikusan megtörténik a töltőállomás és a porszívó első bekapcsolásakor. Ha azonban megtörténik a párosítás, az állomást újra csatlakoztatni kell a robothoz. A párosítatlan állomás a szívó funkció nem működik. Erről egy hibaüzenet tájékoztat az alkalmazásban.
Kövesse az alábbi utasításokat a párosításhoz:
Először is kapcsolja be az állomást és a porszívót is
- Helyezze a porszívót távol a töltőállomástól
- Nyomja meg egyszerre a "töltés" és a "főkapcsoló" gombot 3-5 másodpercig, amíg sípolást nem hall, a robot automatikus párosítási állapotba lép.
- Kapcsolja ki a robotot, majd egy idő után kapcsolja be újra
- A bekapcsolás és a nyitó dallam után egy megerősítő hangot fog hallani a töltőállomástól
Ha a szívás továbbra sem működik, ismételje meg az eljárást.
Tanácsok és tippek, problémák
Tanácsok és tippek
A porszívó rendelkezik RESET funkcióval a különféle problémák kiküszöbölésére?
Igen, a robot bekapcsolása után nyomja meg egyszerre két gombot körülbelül 10 másodpercig, a robot visszaáll - ill. 10 kikapcsolás után kikapcsol, és kikapcsolva marad.
- A térképek törlődnek
- A robot gyári nyelvre/hangra vált (ENG)
- Elpárolog
- Törli az adatokat és a tisztítási előzményeket
- Törli az ütemezett tisztításokat is
- WIFI beállítások
Az egyes meghatározott zónák átfedhetik egymást?
Igen.
A térkép első létrehozása
Amikor először térképezzük fel a robot viselkedését, figyeljünk oda, és győződjünk meg arról, hogy minden akadályt elhárítottunk (nyitott ajtók, letakarított padló stb.). Ezáltal elkerülhetők a problémák és a hibák a létrehozott térképen.
A térkép létrehozásához küldje ki a porszívót a töltőállomásról automatikus tisztításra. Amikor az automatikus takarítás befejeződik, létrejön egy térkép, amely a helységek elrendezése szerint lesz felosztva. A helységek színkóddal lesznek jelölve, és a térkép módosításával szerkeszthetők. Ha teljesen szürke térképet kap, akkor a térképezés nem megfelelően zajlott le. Javasoljuk, hogy ismételje meg a térképkészítési folyamatot.
Elnevezhetem-e tetszőlegesen a meghatározott zónákat?
Igen, választhat néhány előre beállított zónanév közül, vagy létrehozhat sajátot.
Miért törlődik a térkép?
- A porszívó nem a töltőállomás elhagyásával kezdett el takarítani;
- A töltőállomás körüli környezet megváltozott (pl. a töltőállomás vagy a bútorok áthelyezése, a porszívó előtt térdelés, egy doboz letétele stb.).
Problémák
Ha hibaüzenet jelenik meg az alkalmazásban (a porszívó pirosan világít), ellenőrizze a porszívó adott alkatrészét, és tisztítsa meg a használati útmutató utasításai szerint.
A lehetséges hibaüzenetek köre:
- LIDAR (ez egy lézermodul a porszívó felső részén). A burkolat alatt egy modul található, amelyet 360°-os tartományban könnyen el kell forgatni. Ebben a részben például feltekerhető haj, szőrszálak, növényi levél egy része stb.. Ügyeljen arra, hogy a rész szabad legyen, és ne takarja el semmilyen tárgy. A tisztításhoz használjon például csipeszt (a LIDAR nem szerelhető szét);
- VENTILÁTOR (szívási hiba – szervizbeavatkozás szükséges)
- KEREKEK (távolítsunk el minden kusza szőrt vagy szöszöt, amely akadályozhatja a mozgást, ha minden tiszta és szabadon mozog, szervizelés szükséges)
- KEFE (távolíts el minden kusza vagy mozgást akadályozó szőrszálat, ha minden tiszta és szabadon mozog, akkor szervizbeavatkozásra lesz szükség)
- ESÉSGÁTLÓ ÉRZÉKELŐK (tisztítsa meg az érzékelőket, ha a problémát nem szennyeződés okozza, a robotot szervizben kell ellenőrizni)
- ELSŐ LÖKKÖDŐ (tisztítsa meg az érzékelőit, és tesztelje a mobilitást a teljes kerületen - azaz, hogy megnyomható-e és nem blokkolja-e valamilyen tárgy. Ha szabadon és egyenletesen mozog, és a hiba továbbra is fennáll, forduljon a szervizhez.
Az útmutatóban a "Letöltendő" fejezetben is megtalálja a lehetséges problémákról szóló táblázatot.
A szívás nem működik
Ennek a problémának 2 fő oka lehet. Elektronikus és mechanikus.
Elektronikus ok esetén az állomás nincs párosítva a porszívóval, és mindkét alkatrészt újra párosítani kell. Párosítsa újra a töltőállomást a porszívóval a párosítási szakaszban leírtak szerint. A párosítás szükségességéről maga az alkalmazás hibaüzenettel tájékoztat.
A mechanikai ok ezután az állomás szívónyílásának alsó részében (a gumi alatt) elrejtett mozgatható elem ellenőrzéséből áll. Amint a robot belép az állomásra, megnyomja ezt a mechanizmust, és az állomás felismeri, hogy elindíthatja a szívást. Néha azonban előfordulhat, hogy a mechanizmus beragad, és finoman kézzel kell "kattintani".
Az alkalmazás elakad vagy „lefagy”.
Indítsa újra az alkalmazást, és ha ez nem segít, indítsa újra a smart készülékét.
A porszívó mozgása az alkalmazásban "szaggatott" és hosszú a reakcióideje.
Ellenőrizze Wifi hálózatának jelerősségét és stabilitását. Lehetséges, hogy a porszívó olyan területeken takarít, ahol nincs elegendő Wifi jel.
Az alkalmazás nem reagál semmire, pedig mindig is megfelelően működött. Hogyan oldjuk meg ezt a problémát?
A helyzetet valószínűleg valamilyen változás okozza a telefonjában (pl. további alkalmazások telepítése, rendszerfrissítés stb.) vagy a Wifi hálózatban. Ha a telefonon vagy a Wifi hálózaton végrehajtott módosítások visszaállításával nem tudja megoldani a problémát, távolítsa el és telepítse újra az ETA SMART alkalmazást.
Ha a fenti eljárások és tanácsok nem vezetnek eredményre, és kizárja a telefon és a wi-fi hálózat hibáját, kérjük, lépjen kapcsolatba velünk a következő címen: vysavace@eta.cz.
Letöltendő
PDF formátumú kézikönyvek az alábbiakban érhetők el. Ezek letölthetők a www.eta.cz weboldalon az adott porszívó aloldaláról.